About Wasil

Hey you, I’m Wasil.

Engineer living in gorgeous city, Bandung Indonesia.  Front End Enthusiast and GIS Developer at Esri. I love create something meaningful and useful for other people. During my freetime, usually diving into my design realm, grab some inspirations, and start create awesome stuff. You can see couple on my little studio.

I interested a lot of things; latest technology, kickstater innovation stuff, startup pain, craft, #Arsenalfor2014, webdev, and maps. Maybe we can talk about the same thing we love.  If you wanna know further about my things you can jump into my account on LinkedIn, also you can stream my tweet. Let make our world the better place to stop by.

23 thoughts on “About Wasil

  1. saya ga suka geografi karena teringat bu s***. komputer sih iya dong, apalagi karena labkomnya berfasilitas komputer dualcore dengan vga nvidia quadro dan layar widescreen 21.4 inch… (lagi mimpi ini mah ceritanya)

    Like

  2. waw pwinter banget boo… aku ingin seperti kakak Wasil euy…!!
    aku SD 2..cimahi bisa kagag ya masuk Sman 3 ??
    pan susah euy…
    kumaha nya ??? geus cita-cita Smp 5 jeung sma 3 bdg euy

    Like

  3. sesuatu yang besar dimulai dari yang kecil,sesuatu yang ada dimulai dengan ketiadaan,sesuatu yang terpikirkan dimulai dari sesuatu yang belum terpikirkan…..life in the computer world you must to be the creator….

    Like

  4. dr dullu akku pngend bgdh msugh SMA 3 BDG.
    cmand kyyany susah bgdh.

    gmna cra.a yaa .!

    suwer . sumpah.
    Pngend bgdh msugh SMA3 BDG.

    ckrank akku klazh 3 Smp.
    Mudah2an bsa msug SMA 3 Ddeh.
    Amind.

    Like

  5. masuk 3 mah gampang…. ga susah2 bgt. tinggal blajarnya aja sriusin dikit. dikit aja… ga usah banyak2.he
    pas udah masuk 3 nya…bdeuh… sip banget!rasain deh
    semangat ya….!!

    Like

  6. Selamat pagi mas wasil…saya zia mahasiswa undip 2011, boleh-boleh tanya-tanya ga mas tentang metode OBIA…rencana mau ngambil TA tentang itu? Terima kasih

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s